Direktlänk till inlägg 2 juli 2008

Vikt och längd vecka 16

Av Anneli - 2 juli 2008 16:45

Det blev ingen valpkurs igår för mig, jag var alldeles för trött och mådde lite dåligt. Deya var inte heller på topp efter att ha tvingats åka massa bil ( i och med busstrejken var jag tvungen att skjutsa Martin till hans jobb, så det blev 1½ timmes bilfärd för henne där hon som vanligt kräktes flertalet gånger).


Hon åt inte ens upp sin mat som hon fick flera timmar efter bilfärden, så hon var ganska låg. Men senare återfick hon aptiten och mådde bättre, det var ju skönt. Jag gjorde lite övningar med henne ute på gräsmattan sen på kvällen, med korv som belöning och det tyckte hon var jättespännande. 


Jag glömde ju nästan att väga och mäta henne igår. Jag vägde henne faktiskt, men mätte inte. Så jag mätte henne nu idag istället.


Vikt: 9,1 kg

Höjd: 39 cm


Hon växer väldigt stadigt en centimeter i veckan. Det är ju bra antar jag. :) 

Men nu ska hon ju faktiskt inte bli så mycket högre, 7 centimeter till om man siktar på idealhöjden för en tik av den här rasen.Vi får väl se vad hon hamnar på. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 12 januari 2009 11:20

Här kommer lite fina vinterbilder på Deya.

Av Anneli - 12 januari 2009 11:04

Nu har vi flyttat tillbaka till Kista.   Deya verkade lite låg första dygnet i nya lägenheten, men nu verkar hon känna sig som hemma, och det känns skönt.   Däremot beter hon sig lite underligt kring sin matskål och hon äter inte alls upp all sin m...

Av Anneli - 5 januari 2009 10:36

Vilken missär det var!   Vi åkte ut till mina föräldrar hem ute i Stockholms Skärgård och skulle fira världens bästa nyår! Vid tolvslaget hade jag redan hoppat ner i bubbelpoolen tillsammans med 10 andra glada människor och just när en kompis tänder ...

Av Anneli - 23 juli 2008 13:03

Deya har mått rätt dåligt de senaste dagarna. Det började i söndags med att hon var väldigt lågmäld och låg och sov hela dagen. Sedan vaknade jag klockan 6 på morgonen dan därpå av att hon kräktes. Det fortsatte med att hon låg och sov hela den dagen...

Av Anneli - 22 juli 2008 11:54

Typisk Deya-pose när hon sover. :P   Jag skrev inget om Deyas vikt och längd förra veckan. Jag har haft så himla mycket att stå i så jag har helt enkelt inte hunnit.   Men här kommer dagens mått: Vikt: 10,3 kg Höjd: 41 cm ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards