Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Vikt och längd vecka 14

Av Anneli - 17 juni 2008 11:12

Jaha, då var det dags igen.


Vikt: 7,9 kilo

Höjd: 37 cm


Sakta men säkert växer hon på höjden, en centimeter även denna vecka. Men nu har hon gått upp nästan ett kilo i vikt. Min lilla tjockis! :P


Hon är så fin Deya, hon anpassar sig fint. Ibland är hon lite gnällig och kinkig, när hon hamnar i nya situationer och matte eller husse inte är med, men hon lär sig ganska fort och efter att ha gjort samma sak några gånger så är hon betydligt lugnare. Jag tror varjefall att det är bra övning för henne. 


Hon kissar fortfarande inne ibland, imorse till exempel när jag var för långsam på att ta ut henne. Jag gick på toa själv först och just när jag skulle klä på mig och gå ut så satte hon sig och kissade i hallen. Jag högg tag i henne så klart och bar ut henne på en gång och berömde henne massor när hon kissade ute. Men då var hon väl helt enkelt så himla kissnödig att hon inte kunde hålla sig längre. Matte får skylla sig själv som var så långsam.


Annars kissar hon i princip bara när det kommer spännande människor på besök och hon blir så exalterad att det skvätter lite. Så hon är betydligt mer rumsren nu än hon var i början varjefall. Så småningom borde hon väl kunna kontrollera sin blåsa även när hon är exalterad. 


Men hon är en otroligt mysig hund. Hon är skön att ha att göra med, hon är lättlärd, hon är gosig och hon är lagom nyfiken på saker och ting. Ibland blir hon helt vild och galen när hon behöver få utlopp för överskottsenergi, men för det mesta är hon väldigt lugn. Världens bästa hund helt enkelt. :)

 
 
Ingen bild

Linda i Borås :)

19 juni 2008 23:40

Snacka om att jag ångrar att jag inte köpte Deya när man läser eran blogg! ;)
Jag var och tittade på valparna när dom var 3 veckor men tyckte jag kunde för lite om rasen och lyckades aldrig bestämma mig innan hon hann bli såld.
Jättekul att man kan följa hennes framfart såhär på nätet :)
Lycka till och glad midsommar önskar Linda i Borås...som nog oxå är sugen på en lapsk trots allt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 12 januari 2009 11:20

Här kommer lite fina vinterbilder på Deya.

Av Anneli - 12 januari 2009 11:04

Nu har vi flyttat tillbaka till Kista.   Deya verkade lite låg första dygnet i nya lägenheten, men nu verkar hon känna sig som hemma, och det känns skönt.   Däremot beter hon sig lite underligt kring sin matskål och hon äter inte alls upp all sin m...

Av Anneli - 5 januari 2009 10:36

Vilken missär det var!   Vi åkte ut till mina föräldrar hem ute i Stockholms Skärgård och skulle fira världens bästa nyår! Vid tolvslaget hade jag redan hoppat ner i bubbelpoolen tillsammans med 10 andra glada människor och just när en kompis tänder ...

Av Anneli - 23 juli 2008 13:03

Deya har mått rätt dåligt de senaste dagarna. Det började i söndags med att hon var väldigt lågmäld och låg och sov hela dagen. Sedan vaknade jag klockan 6 på morgonen dan därpå av att hon kräktes. Det fortsatte med att hon låg och sov hela den dagen...

Av Anneli - 22 juli 2008 11:54

Typisk Deya-pose när hon sover. :P   Jag skrev inget om Deyas vikt och längd förra veckan. Jag har haft så himla mycket att stå i så jag har helt enkelt inte hunnit.   Men här kommer dagens mått: Vikt: 10,3 kg Höjd: 41 cm ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards