Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

Vikt och längd, vecka 11

Av Anneli - 27 maj 2008 22:43

Tiden går så himla fort, nu är Deya redan 11 veckor gammal!


Jag är ute hos mamma och pappa i Skärgården nu och hälsar på. Jag ska bo här till på lördag, och plugga en massa. Det har två anledningar. Dels så klarar jag lixom inte av att plugga hemma, jag måste få komma bort för att inte helt sonika somna när jag läser, och dels så har hon varit extra jobbig de senaste två dagarna och skällt och ynkat en massa utan att vi förstår alls varför. Mamma och pappas teori är att hon helt enkelt är i trotsåldern, och det låter faktiskt som en väldigt vettig förklaring.  Så hur som helst tänkte jag att här hos mamma och pappa har hon ju massa annat att sysselsätta sig med, Fanny till exempel. Så jag kan nog få lite pluggro. :)


Den senaste veckan har hon inte gått upp så jättemycket i vikt, men hon har växt så mycket att man kan se det på henne!


Höjd: 34 cm (kanske 35, hon står som sagt inte helt stilla)

Vikt: 5,9 kilo


Hon har alltså växt 4-5 centimeter på höjden, och gått upp ungefär 6 hekto. Spännande. :)


Hon har varit lite orolig och gnytt och verkat alldeles olycklig, och jag misstänker att det kan ha berott på växtvärk faktiskt!


Annars har hon varit mycket läraktig! Tyvärr har jag inte haft tid att träna så mycket med henne, men hon har kunnat sitt ett bra tag nu och vi brukar säga åt henne att sitta när vi går ut och kommer in, när vi tar på och av henne kopplet. Och när hon ska få sin mat (annars är hon så himla ivrig).

Och igår började jag lära henne Ligg också, och det funkade ganska bra. Idag när jag provade att öva på Ligg igen så kunde hon det nästan på en gång! Hon är jätteduktig! Så snart jag är klar med skolan på torsdag i nästa vecka ska jag börja ägna mycket mer tid åt att öva sånt här med henne! Det ska bli jättekul! :D

Nåja, nu ska vi gå och sova i gäststugan. Första gången sen hon flyttade till oss som hon får sova nån annanstans än hemma. Hoppas hon inte kommer vara orolig för att Martin inte är där. Fast hon kommer nog hur som helst inte att sakna honom lika mycket som jag. ;)


Bilder kommer lite senare, ska ta några med mammas telefon, som har en mycket bättre kamera än min.

 
 
Ingen bild

Li

27 maj 2008 23:17

Vet inte vad jag vill mest, busa med er valp eller äta tacos med er! :P

Det bästa vore ju en kombo såklart, men det får bli i Augusti! :P
Kram på er allihop!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 12 januari 2009 11:20

Här kommer lite fina vinterbilder på Deya.

Av Anneli - 12 januari 2009 11:04

Nu har vi flyttat tillbaka till Kista.   Deya verkade lite låg första dygnet i nya lägenheten, men nu verkar hon känna sig som hemma, och det känns skönt.   Däremot beter hon sig lite underligt kring sin matskål och hon äter inte alls upp all sin m...

Av Anneli - 5 januari 2009 10:36

Vilken missär det var!   Vi åkte ut till mina föräldrar hem ute i Stockholms Skärgård och skulle fira världens bästa nyår! Vid tolvslaget hade jag redan hoppat ner i bubbelpoolen tillsammans med 10 andra glada människor och just när en kompis tänder ...

Av Anneli - 23 juli 2008 13:03

Deya har mått rätt dåligt de senaste dagarna. Det började i söndags med att hon var väldigt lågmäld och låg och sov hela dagen. Sedan vaknade jag klockan 6 på morgonen dan därpå av att hon kräktes. Det fortsatte med att hon låg och sov hela den dagen...

Av Anneli - 22 juli 2008 11:54

Typisk Deya-pose när hon sover. :P   Jag skrev inget om Deyas vikt och längd förra veckan. Jag har haft så himla mycket att stå i så jag har helt enkelt inte hunnit.   Men här kommer dagens mått: Vikt: 10,3 kg Höjd: 41 cm ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards