Alla inlägg den 21 april 2008

Av Anneli - 21 april 2008 13:05

Deya, fem dagar gammal. Fotot är från uppfödaren Koivulehdons hemsida.


Jaha, då var det dags att skaffa hund. Jag och Martin (eller framförallt jag) har länge funderat på det men inte riktigt känt att vi haft tid, men nu är det dags!


Lapsk Vallhund heter rasen. Jag har spenderat åtskilliga timmar åt att läsa på allt jag har kunnat om hundar. Började med att läsa om diverse olika hundraser för att hitta någon som passade oss, och när jag hittade den Lapska Vallhunden blev jag omdelbart förälskad. Jag läste allt jag kunde hitta om rasen och ju mer jag läste desto mer övertygad blev jag.


Så efter en hel del diskussioner och funderingar så har vi kommit fram till att det vore perfekt att skaffa en valp nu till sommaren eftersom jag inte kommer ha något sommarjobb utan i princip vara ledig hela sommaren från början på juni till slutet av augusti. Perfekta förhållanden för att uppfostra en valp!


Problemet var bara att det inte fanns några planerade kullar till början på juni. De som fanns planerade var leveransklara antingen i mitten på maj eller slutet på juli. Så efter att omsorgsfullt ha gått igenom våra scheman för de sista veckorna i skolan så kom vi fram till att mitten på maj ändå var bättre och att vi kunde pussla ihop det så att vovven ändå aldrig skulle behöva vara ensam.


Så jag kontaktade uppfödaren och vi hade tur, de hade en tik kvar till försäljning, och det var en av de två som jag fastnat mest för när jag kikat på bilderna på uppfödarens hemsida! Perfekt!

Daytona heter hon, men vi kommer att kalla henne för Deya.

Den 12:e maj kommer vi att hämta henne och då kommer hon vara 8 veckor gammal.


Den här bloggen kommer att handla om hennes och min utveckling tillsammans. :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards