Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Flyga med valp

Av Anneli - 23 april 2008 14:28

Deya, 12 dagar gamma. Fotot är från uppfödaren Koivulehdons hemsida.


19 dagar kvar tills vi ska hämta Deya.

Igår ringde jag och pratade med uppfödaren och bekräftade vilka tider vi skulle komma, och så bokade jag flygbiljetter på en gång. Uppfödaren bor i Boden, så det skulle ta säkert tio timmar eller mer att åka dit med bil. Och lika långt hem igen. Det känns inte som ett lämpligt alternativ så det får bli flyg.


Japp, vi ska flyga med valp. Först trodde jag inte att man kunde flyga med hund, jag var orolig för att det påverkar hunden, särskilt en valp, på något olämpligt sätt. Men sedan läste jag på om saken och hittade massor med forum på internet där vana hundägare diskuterade saken, och den allra vanligaste åsikten verkar vara att det inte alls är några problem. Jag frågade uppfödaren vad hon trodde också och hon trodde inte att det skulle vara några problem. Läste någonstans att det till och med kan vara bättre för vovven med 1 timmes flygresa än 10 timmars bilresa, och det känns ju ganska logiskt faktiskt.


Jag bokade biljetterna via internet och ringde sedan SAS och bokade in hunden också, så var det fixat och klart, inga konstigheter alls! Nu är biljetterna bokade och betalda, så nu är det verkligen på riktigt! Vi kommer skaffa hund! :D

19 dagar kvar. Det är jättekort tid, och jag har så mycket jag behöver göra innan hon kommer!! Men samtidigt känns det som en hel evighet... :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 12 januari 2009 11:20

Här kommer lite fina vinterbilder på Deya.

Av Anneli - 12 januari 2009 11:04

Nu har vi flyttat tillbaka till Kista.   Deya verkade lite låg första dygnet i nya lägenheten, men nu verkar hon känna sig som hemma, och det känns skönt.   Däremot beter hon sig lite underligt kring sin matskål och hon äter inte alls upp all sin m...

Av Anneli - 5 januari 2009 10:36

Vilken missär det var!   Vi åkte ut till mina föräldrar hem ute i Stockholms Skärgård och skulle fira världens bästa nyår! Vid tolvslaget hade jag redan hoppat ner i bubbelpoolen tillsammans med 10 andra glada människor och just när en kompis tänder ...

Av Anneli - 23 juli 2008 13:03

Deya har mått rätt dåligt de senaste dagarna. Det började i söndags med att hon var väldigt lågmäld och låg och sov hela dagen. Sedan vaknade jag klockan 6 på morgonen dan därpå av att hon kräktes. Det fortsatte med att hon låg och sov hela den dagen...

Av Anneli - 22 juli 2008 11:54

Typisk Deya-pose när hon sover. :P   Jag skrev inget om Deyas vikt och längd förra veckan. Jag har haft så himla mycket att stå i så jag har helt enkelt inte hunnit.   Men här kommer dagens mått: Vikt: 10,3 kg Höjd: 41 cm ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards