Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Anneli - 15 maj 2008 08:29

Vi har försökt ta lite bilder på vår lilla älskling, men det är himla svårt när man inte har en riktig digitalkamera, utan bara en mobilkamera, och hon springer runt som en liten vilding. Hon är så himla söt, men det är lite svårt att fånga hennes söthet på kort. Man får passa på när hon sover. :P


Inatt sov hon riktigt bra, och jag och Martin också! Äntligen! :D

Jag vaknade bara vid två eller tre tillfällen av att hon gick runt eller försökte komma upp i sängen, men hon gick snabbt och la sig igen och jag kunde somna om. Jätteskönt! Känns som att hon börjar komma tillrätta med att man ska sova på natten. Och hon har inte kissat i sovrummet på natten en enda gång heller. Hon är jätteduktig!


Igår vägde vi henne (genom att först väga oss själva och sedan väga oss med henne i famnen, och ta mellanskillnaden). Hon vägde 4,6 kilo på dagen och 4,4 kilo på kvällen. Lite lustigt men så var det.


Idag försökte jag mäta hur hög hon är också. Det var jättesvårt. Jag försökte mäta henne vid manken, dvs ovanför frambenen, men hon vägrade ju att stå stilla. Jag fick det varjefall till ungefär 30 cm. Som fullvuxen ska hon bli mellan 43-49 cm enligt rasstandarden.


Jag tänkte försöka ta som vana att mäta henne varje tisdag, eftersom hon föddes på en tisdag. På så sätt kan jag försöka få fram hur mycket större hon blir varje vecka. :)


Sammanfattningsvis, vecka nio:

Vikt: 4,5 kilo

Höjd: 30 cm

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards