Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Vikt och längd, vecka nio

Av Anneli - 15 maj 2008 08:29

Vi har försökt ta lite bilder på vår lilla älskling, men det är himla svårt när man inte har en riktig digitalkamera, utan bara en mobilkamera, och hon springer runt som en liten vilding. Hon är så himla söt, men det är lite svårt att fånga hennes söthet på kort. Man får passa på när hon sover. :P


Inatt sov hon riktigt bra, och jag och Martin också! Äntligen! :D

Jag vaknade bara vid två eller tre tillfällen av att hon gick runt eller försökte komma upp i sängen, men hon gick snabbt och la sig igen och jag kunde somna om. Jätteskönt! Känns som att hon börjar komma tillrätta med att man ska sova på natten. Och hon har inte kissat i sovrummet på natten en enda gång heller. Hon är jätteduktig!


Igår vägde vi henne (genom att först väga oss själva och sedan väga oss med henne i famnen, och ta mellanskillnaden). Hon vägde 4,6 kilo på dagen och 4,4 kilo på kvällen. Lite lustigt men så var det.


Idag försökte jag mäta hur hög hon är också. Det var jättesvårt. Jag försökte mäta henne vid manken, dvs ovanför frambenen, men hon vägrade ju att stå stilla. Jag fick det varjefall till ungefär 30 cm. Som fullvuxen ska hon bli mellan 43-49 cm enligt rasstandarden.


Jag tänkte försöka ta som vana att mäta henne varje tisdag, eftersom hon föddes på en tisdag. På så sätt kan jag försöka få fram hur mycket större hon blir varje vecka. :)


Sammanfattningsvis, vecka nio:

Vikt: 4,5 kilo

Höjd: 30 cm  
 
uke

uke

15 maj 2008 09:57

Jag tror att man automatiskt dyker upp på SÄPO:s varningslista om man bloggar med ord som "rasstandarden". :(

http://eldmyra.se

 
Ingen bild

Mamma

15 maj 2008 15:44

Hon är hur söt som helst!! Det ska bli jättekul att få träffa henne i morgon! Fanny kommer vilja äta upp henne!
Vi ses!
Kramis
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 12 januari 2009 11:20

Här kommer lite fina vinterbilder på Deya.

Av Anneli - 12 januari 2009 11:04

Nu har vi flyttat tillbaka till Kista.   Deya verkade lite låg första dygnet i nya lägenheten, men nu verkar hon känna sig som hemma, och det känns skönt.   Däremot beter hon sig lite underligt kring sin matskål och hon äter inte alls upp all sin m...

Av Anneli - 5 januari 2009 10:36

Vilken missär det var!   Vi åkte ut till mina föräldrar hem ute i Stockholms Skärgård och skulle fira världens bästa nyår! Vid tolvslaget hade jag redan hoppat ner i bubbelpoolen tillsammans med 10 andra glada människor och just när en kompis tänder ...

Av Anneli - 23 juli 2008 13:03

Deya har mått rätt dåligt de senaste dagarna. Det började i söndags med att hon var väldigt lågmäld och låg och sov hela dagen. Sedan vaknade jag klockan 6 på morgonen dan därpå av att hon kräktes. Det fortsatte med att hon låg och sov hela den dagen...

Av Anneli - 22 juli 2008 11:54

Typisk Deya-pose när hon sover. :P   Jag skrev inget om Deyas vikt och längd förra veckan. Jag har haft så himla mycket att stå i så jag har helt enkelt inte hunnit.   Men här kommer dagens mått: Vikt: 10,3 kg Höjd: 41 cm ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards